Forget Regret

Om det är något jag lärt mig så är det att jag ska sluta hänga upp mig på saker som går åthelvete, för det är inte själva grejen som händer i sig som får mig att må dåligt utan det är ältandet som gör att klumpen inom mig växer igen. Och det funkar faktiskt .. sen jag började tänka så är allt lite lättare.. det går åthelvete ibland men det gör inte saken bättre att älta det över en längre tid. Det är inte så jag menar att jag inte får vara ledsen för saker, jag menar  mest att man inte ska hänga upp sig på det och bära med sig det hela tiden.. även om det blir lätt så.

Det som har hänt har hänt, man kan inte förändra sitt förslutna bara förbereda sig för framtiden, men viktigast av allt är att leva en dag i taget, utan massa måsten hela tiden.. det är måstena som skapar de onda tankegångarna som leder till stess och ånges. Man måste låta sig själv släppa allt för bara en liten stund och bara koppla bort allt som finns.

Puss!

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: